Sunday, July 1, 2007

Bommelhoorspel - podcast

Oplettende luisteraars zullen al wel ontdekt hebben dat er van de avonturen van de heer Bommel een hoorspel is uitgebracht door de NPS. De aflevering worden ook dagelijks als podcast uitgebracht. Zodoende heb ik ook een tijd van dit stukje radio mogen genieten.

Mijn indruk is dat Bommel hier voor kinderen gedramatiseerd is. Er is iets van de punch van Bommel weg. Wat erger is: de stemmen kloppen niet. Nu kunnen ze ook niet kloppen; iedere voormalige lezer van Bommel heeft zijn eigen stemmen uitgedacht, daar kan het hoorspel natuurlijk nooit aan voldoen. Vandaar dat ik afgehaakt ben van deze podcast, maar voor de liefhebbers is het toch wel zaak om er toch even aan geroken te hebben. En als mijn kinderen iets meer Nederlands zouden beheersen, zou ik er nog wel iets mee proberen, maar tot die tijd niet, want aan mij persoonlijk is het niet besteed. Bommel beluister ik niet, ik lees hem.

No comments: