Tuesday, April 28, 2009

Arnon Grunberg - Voor 1 Nacht podcast

Van lezer Erno Mijland kreeg ik opnieuw een podcast-tip. Deze keer raadde hij me aan om te luisteren naar KRO's voor 1 nacht (feed). Marc Stakenburg interviewt uiteenlopende gasten op een tijdstip dat de radio wel een uur voor een vraagesprek kan inruimen: na twaalven.

Erno stelde het al voorop: niet elke uitzending is even sterk en dat ondervond ik ook. Stakenburg wil nog wel eens wat al te oppervlakkig blijven en er is dan een buitengewone gast nodig om iets bijzonders te creeren. Die gast had hij op 16 Februari in Arnon Grunberg. Wat uiteraard bijdraagt is het feit dat ik Grunberg erg bewonder, maar ik had hem ook al eens op televisie gezien en daar leek het nergens op. Bij Stakenburg is hij echter ontspannen en openhartig waardoor we een goed doorzicht op sommige aspecten van zijn persoon krijgen.

Wat mij echter oon interesseerde en daar kwam de uitzending niet aan toe, is Grunbergs joodse identiteit en wortels. Nu ja, je kan niet alles hebben en in elk geval is alles wat wel aan de orde komt zeer de moeite waard met name Grunbergs recente werk, waarvoor hij in Afghanistan, Peru, Beieren en Irak heeft verbleven.

AddThis Social Bookmark Button

No comments: