Thursday, June 21, 2007

Alternatief roleplay (2)

Zou roleplay via podcast kunnen? Je kunt in ieder geval je table-top sessie opnemen en er een podcast van maken. Ik heb een zo'n sessie beluisterd, maar vond er niet veel aan. Als je het dan toch audio wilt maken, dan moet het anders.

Misschien moeten de spelers, om te beginnen, niet rond de tafel zitten, maar in een Skype conference call zitten. Dan heb je in ieder geval een gelijk geluidsniveau en je sluit het visuele aspect uit. Dat is toch al het meest frustrerende in een podcast als je er naar luistert en er wordt een referentie gemaakt naar iets dat iedereen behalve de luisteraar kan zien. Dat zou al beter zijn.

Maar misschien moet je meer richting PBeM gaan. In plaats dat de GM een email aan de spelers stuurt, stuurt hij een soundclip en de spelers sturen namens hun character een soundclip terug. En dat wordt gecompileerd tot een podcast. Zo wordt het meer een hoorspel.

Lastig hoor. Ik houd het nog maar even op email. Per email stuur ik mijn spelers de situatie en zij beschrijven de reactie van hun personage in een email terug. En na verloop van tijd assembleert zich dat tot een nieuw hoofdstuk in het verhaal. En dat zet ik on-line op de site van onze PBeM.

No comments: