Sunday, July 5, 2009

Hulp bij het vinden van oude Simek interviews

Het is nog altijd mogelijk om oude interviews van Martin Simek op te halen op het internet, maar het is verre van makkelijk. De RVU heeft de homepage van het programma Simek 's Nachts min of meer gedeactiveerd en wie de oude feed nog in iTunes heeft, kan maar een beperkt deel van het archief bereiken. Niettemin zijn er nog zo'n 90 uitzendingen te downloaden via de omroep. Deze files hebben geen duidelijke naam en je zal ze dus allemaal moeten afspelen om erachter te komen of ertussen zit wat je zoekt.

Op mijn bescheiden wijze heb ik geprobeerd hier iets aan te doen door dat gedeelte van de RVU feed, die nog wel werkt, maar niet meer in iTunes te zien is, om te leiden via mijn Google Reader. Dit resulteert in een feed waarin nog 44 oudere interviews van Simek met naam en toenaam herkenbaar en downloadbaar worden. Een paar tests hebben uitgewezen dat ook hier niet onder alle omstandigheden alle files door iTunes aangeleverd worden. Er lijkt een maximum te zitten op de lengte van de lijst en om dat weer te omzeilen heb ik de 44 interviews over drie feeds verdeeld. Op deze feeds kan je je abonneren en naar hartelust oude Simek interviews terugluisteren.

Feed 1, heet AIAM Simek1 en omvat de interviews met Daniel Lohues, Wim van Ophem, Fabienne, Jan Slagter, Rita Verdonk, Loek Kessels, Simon de Waal, Professor Wagenaar, Frans Lomans, Jeroen Willems, Marlies Dekkers, Stella Braam, Seth Gaaikema, Robbert Dijkgraaf en Elena Simons. Kopieer de link en via iTunes > Advanced > Subscribe to podcast... het inplakken van de link en OK, abonneer je je op deze feed.

Feed 2, heet AIAM Simek2 en omvat de interviews met Jan Rot, Thomas von der Dunk, Maya Lievegoed, Helmert Woudenberg (2 uur), Roos Rebergen, Christine van Broeckhoven, Arthur Japin, Dirk van de Wijngaard, Sophie van der Stap, Geert Jan Knoops, Meryem Kilic-Karaaslan, Hugo Verbrugh, Ben Mak en Raphael Creemers. Kopieer de link en via iTunes > Advanced > Subscribe to podcast... het inplakken van de link en OK, abonneer je je op deze feed.

Feed 3 heet AIAM Simek3 en omvat de interviews met Robert Kranenborg, Paul Frissen, Jos Brink, Douwe Draaisma, Mayita Sickesz, Jeroen Pauw, Anne Hermans, Hans Dorrestijn, Niko Koffeman, Renate Dorrestein, Carola van Alphen, Maurice de Hond, Jef Vermassen en Guus te Riele. Kopieer de link en via iTunes > Advanced > Subscribe to podcast... het inplakken van de link en OK, abonneer je je op deze feed.

UPDATE: er is nu ook een 4e feed en die is nog steeds groeiende.
Feed 4 is op Huffduffer: Simek op Hufduffer met Xander de Buisonjé, Ward Teunissen, Mohammed Jabri (2), Naema Tahir, Sjoerd Kooistra, Jan Lenferink, Pieter Winsemius, Anne-Mei The. Kopieer de link en via iTunes > Advanced > Subscribe to podcast... het inplakken van de link en OK, abonneer je je op deze feed.

Opmerkelijk is dat langs deze weg het interview met Rita Verdonk beschikbaar is. Dit gesprek, in de aanloop van de verkiezingen in 2006, leverde een onverkwikkelijke clash tussen Verdonk en Simek op. Simek kwam met emotionele kritiek op Verdonks vluchtelingenbeleid en Verdonk kon er niet met de air van een kalme politica op reageren. Simek raakte van zijn stuk en Verdonk ook. Hoewel het tenenkrommende radio opleverde, vond ik het persoonlijk heel fascinerend en veelzeggend, zowel wat betreft Verdonk als Simek. De RVU schaamde zich er teveel voor en heeft al een paar dagen na de uitzending de file afgeschermd in de eigen feed. Tot mijn eigen verbazing staat deze file nog wel op de server en is via AIAM Simek1 gewoon te beluisteren. Om het nog makkelijker te maken, heb ik dit interview hieronder embedded.



Alle nieuwere interviews van Simek zijn op te halen in de officiele feeds van RVU en Elsevier.

13 comments:

Sander Kloppenburg said...

Wauw bedankt man! Heb je Simek's interview met Mohammed Jabri wel eens beluisterd?
Ook die ging helemaal mis, maar interessante radio ten top.

Anne the Man said...

Ja die interviews (het waren er twee) met Jabri ken ik heel goed. Tot mijn spijt kreeg ik die niet aan de praat. Het kan heel goed zijn dat ze wel op de server staan, maar ik kon zen iet in de feed krijgen.
Ik ben het helemaal met je eens: die interview met Jabri waren helemaal de moeite waard.

Anne

Sander Kloppenburg said...

Eeuwig zonde dat die oude niet meer te vinden zijn. De 2 Jabri interviews heb ik toevallig nog zelf.

http://rapidshare.com/files/252169859/Simek_-_Mohammed_Jabri_1.mp3.html

Hier even neergezet, als dank. :)

Anne the Man said...

Dat is een prima link. De file wordt ook naadloos opgenomen in de oude Simek feed. De conclusie dringt zich op dat er van voor September 2006 geen interviews meer on-line staan. De Jabri interviews zijn van 4 en 11 December 2005.
Laten alle lezers die hun oude files beschikbaar willen maken hierop reageren.
Anne

Anonymous said...

Hey!

Deze pagina bestaat al heel lang en ik heb er ook veel gebruik van gemaakt, maar nu ik weer eens langskwam leek het me een goede gelegenheid om mijn dank uit te spreken! Bij deze :D

Enig idee of oudere Simek interviews ooit nog boven water zullen komen?

Jochem

Anne the Man said...

De RVU zal de oude Simek interviews niet meer uitbrengen - vrees ik. Dit omdat Simek niet meer voor de omroep werkt.

Maar er zijn wel plekken op het net waar luisteraars met elkaar delen wat ze toevallig bewaard hebben.
Stuur me een mailtje

Anne

Anonymous said...

Hulde aan deze verzameling!

Anonymous said...

Hallo Anne,

Helaas zijn de nieuwere podcasts niet meer te beluisteren via de site van de rvu of elsevier. Weet jij of ze nog ergens terug te vinden zijn? Ik zoek er twee specifieke:

- Antonie Kamerling, 17-02-2008 (zou hiermoeten staan, maar doet het niet)

http://www.podcast.co.nl/afleveringen/antonie-kamerling-7079438.html

- Kees Torn, 21-08-2005

Anne the Man said...

Ik kan ze ook niet meer vinden, maar ik zal blijven kijken. Als ik ze alsnog vind, zijn ze beschikbaar op Hufduffer

Anonymous said...

Beste Anne,

Ik kan de link(s) niet kopiëren in ITunes, Google Reader werkt niet??
andere optie?

Grts. Anne

Anne the Man said...

Helaas, sinds 1 Juli is Google Reader opgedoekt, dus de reader feeds ook. Het enige alternatief is de hufduffer feed.
Het is de hoogste tijd dat RVU de archieven opent

Unknown said...

http://ip.podcast.co.nl/afleveringen/hans-klok-7079445.html

Anne the Man said...

Bedankt Paul, dat is een goede